6/29/2008

اين يک گرفتاري من است

ع.م: براي شما ايران يعني چه؟
م.ج : براي من ايران خانه روحي و خانه فطري و خانه جان من است. براي خاطر اينکه من در ايران يک فرهنگ بسيار بزرگي را مي‌بينم که مي‌تواند به فرهنگ دنيا بسيار کمک بکند.
اين فرهنگ بزرگترين انديشه‌هاي مردمي‌گري و انسانيت و عظمت انسان و رابطه آميزشي با خدا يعني با همه خدايي را آورده و من هرچه به فرهنگ ايران مي‌پردازم ايراني‌تر مي‌شوم.
اين يک گرفتاري من است، دردسر من شده که من از عظمت ايران نمي‌توانم نجات پيدا کنم. براي اينکه من ايران را مرکز فرهنگ انساني مي‌دانم که اگر ما اين فرهنگ را به جهان بشناسانيم دنيا ممنون و متشکر ما مي‌شود که يک چنين فرهنگي تا امروز ناشناخته باقي مانده است.

گفتگوي عباس معروفي با منوچهر جمالي
منبع : راديو زمانه

1 comment:

Anonymous said...

درود بر دوست پارسي من
.
خوشبختانه اين گرفتاري همه ي جوانان اين مرزو بوم شده كه گريزي از آن نيست اما بايد بگويم فرهنگ ايران ناشناخته نيست درسته كه اينها علاقه اي ندارند كه به آن بپردازند اما در جهان چونان نگيني درخشان مي باشد امروز فرهنگ بزرگ و سرافراز ايران جزو ميراث بشرشناخته مي شود كه نياكان باهوش ما آن را در سايه عزت خود بر جاي گذاردند
دوست من زنان دليري چون آرتميس مانند مردان مردي چونان آريوبرزن دست به قبضه ي شمشير بردند و از كيانمان دفاع نمودند ما با اين فرهنگ و تمدن گهر بار چه بايد بكنيم !